Header Reklam

COPA, büyümesine hız kesmeden devam ediyor

20 Eylül 2016 Dergi: Eylül-2016

Mustafa Sütlaş

COPA - Coşkunöz Isı Sistemleri Genel Müdürü

Coşkunöz Holding’in iklimlendirme sektöründeki öncü firması Coşkunöz Isı Sistemleri, 1992 yılında Bursa Nilüfer Organize Sanayi Bölgesi’nde faaliyetlerine başladı. Önce çelik panel radyatör üretimiyle sadece Türkiye pazarında faaliyet gösteren Coşkunöz Isı Sistemleri daha sonra ihracata odaklandı ve 2005 yılında ilk olarak Almanya’da doğan markası COPA’yla başta Batı Avrupa, Benelüx ve İskandinav ülkeleri olmak üzere tüm Avrupa’da COPA ürünlerinin satışına başladı, 2011 yılında ise Türkiye pazarına giriş yaptı. Firmanın Genel Müdürü Mustafa Sütlaş ile iklimlendirme sektörü, COPA ve faaliyetleri hakkında konuştuk…

COPA, yurt dışında olduğu gibi yurt içinde de çok güzel bir yer edindi

Otomotiv, enerji, savunma-havacılık, lojistik gibi birçok sektörde üretim yapan Coşkunöz Holding’in ısıtma sektöründeki öncü firması Coşkunöz Isı Sistemleri olarak, 1992 yılından beri faaliyet gösteriyoruz. Dünyanın önde gelen markaları için ısıtma sektöründeki birçok ürünün üretimini yaptık ve yapmaya devam ediyoruz. Bununla birlikte 2005 yılında ilk olarak Almanya’da doğan markamız COPA’yla; başta Batı Avrupa, Benelüx ve İskandinav ülkeleri olmak üzere tüm Avrupa’da COPA ürünlerinin satışına başladık. 2011 yılında da COPA ile Türkiye pazarına giriş yaptık. Kısa sürede COPA, yurt dışında olduğu gibi yurt içinde de çok güzel bir yer edindi. Çevreci ve yenilikçi yaklaşımı benimseyerek ürettiğimiz COPA markalı panel radyatörler, dekoratif radyatörler, havlupanlar, hermetik şofbenler, radyatör vanaları ve montaj aksesuarlarını müşterilerimize sunmaya devam ediyoruz.

Öncelikli kuralımız; maksimum verimlilik ve minimum hata prensibine göre faaliyet gösteriyoruz

Bursa’nın Nilüfer Organize Sanayi Bölgesi’nde 26 bin metrekarelik kapalı alanda yer alan üretim tesisimizde, son teknoloji ve tam otomasyon sistemleriyle üretim yapıyoruz. Bugün, yıllık 2.300.000 metretül panel radyatör, 150.000 adet havlupan ve 30.000 adet hermetik şofbene ulaşan üretim kapasitesine sahibiz. Üretim parkurumuzda öncelikli kuralımız; maksimum verimlilik ve minimum hata prensibine göre faaliyet göstermek. Bunun dışında uluslararası kalite standartlarıyla birlikte benimsediğimiz yalın üretim felsefesi, tüm faaliyetlerimizin temel taşı. Hammadde tedariğinden ürün teslimine kadar geçen tüm süreçlerde Coşkunöz kültürüyle harmanladığımız yalın araçları aktif olarak kullanıyoruz.

Değişen trendleri üretim teknolojisiyle bir arada sunarak ürün çeşitliliğimizi artırıyoruz

Ar-Ge ve inovasyon çalışmaları en önem verdiğimiz konulardan biri. Değişen trendleri üretim teknolojisiyle bir arada sunarak ürettiğimiz ürünler sayesinde, iklimlendirme sektöründeki değerimizi artırmaya ve ürün portföyümüzü sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapıyoruz. Geçen yıl üretimine başladığımız ve patentini aldığımız ızgara ve yan kapakları oval kesimli panel radyatör modeli olan ‘COPA Innova’, çoklu emniyet korumasıyla güvenli ve konforlu bir kullanım için geliştirilen COPA Hermetik Şofben gibi yeni ürünlerimizi müşterilerimize sunduk. Bu yıl da aynı şekilde ürün çeşitliliğini artırmaya yönelik Ar-Ge faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Bir yandan da satış ve satış sonrası hizmet süreçlerimizi geliştirme çalışmalarımız var.

Yurt içindeki bayilik yapılanmamız sayesinde en yüksek iç pazar satışımızı gerçekleştirdik

Global pazarda iyi bir pay elde eden COPA’yla; Türkiye pazarına girdikten sonra her yıl bayi ve dağıtım ağımızı genişletiyoruz. Şu an üretimimizin % 65’ten fazlasını dünyanın 4 kıtasında 40’tan fazla ülkeye ihraç ediyoruz. Türkiye’de 20, yurtdışında da 60’ın üzerinde direkt distribütör bayiliğe sahibiz. Bu yıl, sadece yurtiçindeki bayilik yapılanmamız sayesinde, 650.000 metretül ile en yüksek iç pazar satışımızı gerçekleştirdik ve ürünlerimizi başta nüfusun en yoğun olduğu İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa olmak üzere Türkiye’de neredeyse tüm şehirlere aktardık. Yurt dışında ise büyük bir kısmı Avrupa ülkeleri olmak üzere; Asya, Afrika ve Güney Amerika kıtalarında birçok ülkeye ürünlerimizin ihracatını yaptık. Geçen yıl üretimine başladığımız hermetik şofben ile neredeyse tüm şehirlerde yer alan servis hizmetlerimizi de geliştiriyoruz.

İSİB tarafından verilen ‘En Çok İhracat Yapan 3. Firma’ ve ‘En Çok Radyatör İhracatı Yapan Firma’ ödülleri COPA’nın

COPA olarak, sektördeki yurt içi ve yurt dışı fuarlar, seminerler gibi etkinliklerde yer almaya özen gösteriyoruz. Öncelikle bu yıl, 2015 ihracat faaliyetlerimizin değerlendirildiği İSİB (İklimlendirme Sanayi İhracatçıları Birliği) tarafından düzenlenen Başarılı İhracatçılar Ödül Töreni’nde Ekonomi Bakanı Sn. Mustafa Elitaş’tan ‘En Çok İhracat Yapan 3. Firma’ ve ‘En Çok Radyatör İhracatı Yapan Firma’ ödüllerini alarak gururlandık. Mayıs ayında bu yılın en önemli organizasyonlarından biri olan ISK-SODEX İstanbul Fuarı’nda 400 m2’lik standımızda başta Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık olmak üzere, yerli ve yabancı ziyaretçilerimizi ağırladık, yeni ürünlerimizi sergiledik. Bunun dışında Almanya’nın en büyük fuarlarından biri olarak bilinen SHK Essen Fuarı’na katılan tek Türk markaydık. Çin’de ISH China & CIHE ve ISH Shanghai Fuarları’nda da yer alarak global ziyaretçilerimizi ağırladık.

İş ortaklarımız için hediye çekleri ve çeşitli ülkelere düzenlediğimiz seyahat kampanyalarımız da oldu. Bu sayede iş ortaklarımızla hem birlik ve beraberliğimizi güçlendirerek motivasyonu sağladık hem de geleceğe yönelik faaliyetlerimizi, hedeflerimizi ve gelişim faaliyetlerimizi konuştuk.

TURQUALITY Marka Destek Programı’nda yer alan 62 Türk markasından biriyiz

COPA’nın iklimlendirme sektörüne değer katan bir dünya markası olması ve marka bilinirliği en yüksek markalar arasında yer alması, öncelikli hedefimiz. Bu doğrultuda hem yer aldığımız pazarlarda hem de hedef pazarlarımızda, ihracat ve markalaşma hedeflerimizi gerçekleştirmek ve geliştirmek amacıyla TURQUALITY Marka Destek Programı’nda yer alan 62 Türk markasından biriyiz. Pazara yönelik hedefimiz; yerel ve global pazarlarda iş ortaklıklarımızı en iyi seviyede sürdürmeye devam etmek, aynı zamanda da yeni stratejik fırsatlar yaratıp bayilik ağımızı genişleterek yolumuza sağlam adımlarla devam etmek.

Canlıların en temel ihtiyaçlarından biri, yaşam alanlarındaki atmosferik şartların sağlanmasıdır. Soluduğumuz havanın kalitesi, hava ve ısı konforunun uygun şartlarda sağlanması da bu noktada en önemli faktör. Birkaç yıl önce ısıtma, soğutma, havalandırma ve klima araçları tüketiciler için lüks sayılırken, artık yaşamımızın ve yaşam alanlarımızın olmazsa olmazı haline geldi. Sektörün en büyük payı dünya markalarında olsa da, Türk markaları da tercih edilen ve talep edilen markalar arasında mevcut konumunu güçlendiriyor. Türk şirketleri değişen trendleri takip ederek, teknoloji ve Ar-Ge’ye yatırım yaparak, yüksek katma değerli işler sayesinde küresel rekabetteki yerini git gide belirginleştirse de; dünya pazarında yer almak için en önemli unsurlardan biri olan markalaşmayı göz önünde bulundurmak gerekiyor. Hem Türkiye’de hem de Türkiye’ye yakın bölgelerde inşaat ve enerji sektörüne yapılan yatırımlar da sektörü olumlu yönde etkiliyor. İklimlendirme sektörü her geçen gün büyüyecek ve Türk markaları bu noktada önemli bir yere sahip olacak.